شهر من تفرش

شهر من تفرش

۱۳۸۷ اسفند ۱۵, پنجشنبه

رمز موفقیت، مرحوم حاج ابراهیم کاریابی




اما باید دانست که کسب این موفقیت‌ها با روش زندگی و کار کردن باری بهر جهت میسر نخواهد شد. مگر این‌که انسان وقتی زندگی اجتماعی را آغاز می‌کند هدف داشته باشد آن‌هم هدف توام با تلاش.

البته در کنار هدف و کوشش باید وظیفة اجتماعی و خدمت به جامعه هم لحاظ گردد تا خداوند متعال هم یاری رسانش باشد. و با بهره‌گیری از دانش و فن و کارایی لازم و کار وتلاش به مقصود خود که همان هدف یا اهداف از پیش تعیین شده است دست یابد.

تجربه ثابت شده که چنین اشخاصی همواره موفق بوده و به قصد خود دست یافته‌اند.

دولت جاوید یافت هرکه نکو نام زیست
کز عقبش ذکر خیر زنده کند نام را

مرحوم ابراهیم کاریابی از جمله کسانی بود که این طریق را با سربلندی و افتخار طی کرد و ضمن کسب درآمد، حسن شهرت و زندگی مرفه و بسیار آبرومندانه خدمات ارزنده و مفیدی هم به جامعة مورد علاقه‌اش نمود و دین، به جامعة بشری خود را به نحو احسن در دیار عشق و با عشق به مردمش ادا نمود. اصولا در بعضی از اشخاص این خاصیت وجود دارد که در زمان حیات خود در بین جامعه‌ایی که زندگی می‌کنند اثر خیر و یادگاری باقی می‌گذارند که جامعه و نسل های آینده از شخصیت آن‌ها به نیکی و احترام یاد می‌کنند.
سعدیا مرد نکو نام نمی‌رد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

باری مدت‌هاست انجمن تفرشی‌ها برآن بوده‌اند یاد نامهای از مرحوم ابراهیم کاریابی پدر عمران و آبادی تفرش به رشتة تحریردرآوریم و همشهریان محترم را از شرح‌حال و بیوگرافی این بزرگ مرد خیر و نیکو کار آشنا و آگاه سازیم و چنانکه باید و شاید خدمات و کارهای بشر دوستانه و خدا پسندانه او را به آیندگان بلکه به همگان معرفی و یاد و نامش را گرامی بداریم.


نام نکو گر بماند زآدمی
به کز او ماند سرای زرنگار

طبیعی‌ست که هرکس از اوان جوانی و شروع به کار آرزومند است زندگی‌اش توام با موفقیت و رفاه آبرومندانه باشد.